Monday, 2 April 2007

Bila kita tak tegur, orang anggap kita sombong... Kita merajuk...
Bila kita tegur pulak, dikatakan kita mengganggu mereka...

Entahlah, aku memang tak pahamlah dengan manusia zaman sekarang! Aku bukannya tak suka menegur orang, tapi rasional lah sikit... Aku nie bukanlah bangsa suka main tegur orang sesuka hati aje... Kalau dah orang tu sibuk, tak delah aku tegur or call... Aku pahamlah situasi dia macam mane...

Nie yang aku marah sangat kat dia orang ni... Bila aku senyap sekejap, dikata macam2 pasal aku... Kalau benda baik, aku tak kisah sangat, tapi segala keburukan orang diceritakannya... Nie ape kes??? Apa hal pulak dijaja segala cerita tak betul pasal aku kat orang lain? Tak ingat dosa ke buruk2 kan orang lain???

Aku tak menyangka sama sekali orang yang bercerita tu adalah antara orang yang aku percayai... Antara yang aku hormati sebagai seorang kawan... Malah sebagai orang yang lebih tua dari aku, dia patut sedar akan kedudukannya... Patutnya dia rasa malu dengan apa telah dia lakukan...

Aku berterima kasih pada rakan aku kerana 'ter'cerita kisah ni pada aku... Memang ler rasa panas dihati tapi benda dah jadi, aku redha ajelah... Apa yang pasti, keadaan tak akan kembali baik macam dulu... Aku malas nak layan orang yang suka bermuka-muka ni... Depan kita bukan main baik, tapi belakang kita, Tuhan aje yang tahu... Lantaklah dia lah dengan hidup dia... Semoga Allah akan membalas apa yang dia dah buat...

0 comment:

 

Copyright 2010 Biar Berakhirnya Di Sini.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.