Sunday, 27 January 2008

Aku baru aje balik dari Alor Gajah, Melaka... Antar adik aku yang paling kecik sekali ke UiTM Lendu... Dia balik umah Jumaat lepas sebab nak mintak signature dari Ketua Kampung untuk permohonan PTPTN dia...

Aku sampai aje umah, entah nape aku rasa bilik aku berbahang... Panas semacam!!... Rasa macam nak terbakar aje duduk dalam bilik ni... Aku pasang kipas dan pusingkan ketahap yang paling maksimum... Nak bukak aircond, aircond takde kat bilik aku ni... Maklumlah, rumah kampung je, manelah boleh pasang aircond... Mau meletup meter letrik umah aku kang...


Photobucket
Suhu setakat pukul 8.00 malam tadi... Malam pun masih 29⁰C!!!... Kalau siang yang ada matahari dah berapa???...

Semenjak kebelakangan ni, cuaca memang panas... Rumah aku dah berapa hari tak hujan... Kering kontang tanah depan umah aku tu... Daun2 pokok pun macam layu je...

Aku check suhu sekitar tempat tinggal aku dan bandar Kuala Lumpur, mak aiii... Panas giler!!... Petang tadi, termometer menunjukkan sukatan 34⁰C... No wonder la panas semacam aje bilik aku ni... Rupanya suhu meningkat dan mencecah 34⁰C... Sebelum ni pun memang pernah capai tahap ini dan aku rasa pernah naik sampai 42⁰C... Tu paling panas sekali lah dalam sejarah hidup aku...


Photobucket
Bacaan suhu semalam... Quite tinggi gak ni...

Bayangkan kalau kita berjalan kat luar dengan suhu setinggi itu, mau terbakar kulit badan ni...

Aku berdoa semoga lepas ni hujan akan turun... At least, sejuk sikit... Takde la malam2 aku nak kene berkipas... Ni pun, baju tak lekat kat badan... Terpaksa bukak sebab nak cool down sikit... Kalau kat umah orang, kene tahan ler...

Heheheheeee........



Nota kaki: -

Ni baru panas macam ni... Macam manelah kita nanti di Padang Mahsyar... Matahari cuma sejengkal aje atas kepala kita ni... Kalau sekarang kita tidak boleh menahan panas yang sedikit ini, bagaimana kita nak menahan panas ketika di Padang Mahsyar kelak???.... Tu belum kira panas dalam api neraka yang apinya tidak pernah padam... Rupa pun dah tak rupa api... Warnanya amat menggerunkan!!!... Nauzubillah.... Fikir2kan..............

4 comment:

Encik KhaL said...

alhamdulillah kat sini x panas x sejuk. hujan panas. sejuk je ni. hehehe. kl tu banyak bangunan je. camna x panas :p

Reez said...

Tulah....

Pape2 pun, aku REDHA... Anggap ini sebagai satu ujian...

Aku rasa macam nak robohkan aje bangunan tu, tanam pokok2 yang cantik2... Sejuk mata memandang, sejuk hati aku.... Heheheehehehe

Encik KhaL said...

pakei ekon bukan elok sgt. kulit jadi kering :D baek sejok secara semulajadi

Reez said...

Tulah En. KhaLx....

Petua nak duduk bawah ekon, letak semangkuk air kat dalam bilik ada aircond.. Takde la kering kulit tu....

:D

 

Copyright 2010 Biar Berakhirnya Di Sini.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.