Sunday, 22 June 2008

Ape punya tajuk da....

Anyway, sebagai manusia biasa, aku yakin kita semua mesti pernah merasai perasaan benci tentang satu2 perkara.. Betul tak?

Selama aku hidup, ada beberapa perkara yang aku benci untuk lakukan... Antaranya: -

  1. Aku benci bila orang 'dajjal' kan aku... Waktu aku sekolah dulu, aku seorang yang pendiam dan banyak mengalah... Kira ada jugakla budak2 kat dalam sekolah aku tu kenakan/dajjal kan aku... Kebanyakkan mereka2 ni senior2 yang memang samseng besar dalam sekolah... Kalau terkena, terpaksa terima... Tapi aku bersyukur sebab kebanyakkannya aku dapat mengelak (melarikan diri)...


  2. Aku benci bila orang paksa aku buat sesuatu yang aku TIDAK SUKA... Aku rasa kalian semua pun macam tu gak kan?... Tapi aku memang jenis cepat 'cair' dan mengikut bila orang merayu-rayu kepada aku meminta pertolongan... Akhirnya, aku buat juga...


  3. Aku benci bila aku dah buat sesuatu kerja, orang tak hargai dan kondem kerja2 aku... Lebih2 lagi kalau kerja yang aku buat tu memang susah dan rumit giler!... Aku bukanla jenis yang makan dipuji ni... Aku tak heran kalau orang tak puji hasil kerja aku... Tapi aku tak boleh terima kalau orang kondem/kutuk/caci kerja yang aku dah buat (lebih2 lagi kerja yang rumit...) Bagi aku, orang yang suka kondem/kutuk/caci dan sewaktu dengannya adalah mereka yang tak tahu apa2... Kalau dia orang buat, adakah hasilnya sebaik kerja2 yang aku dah buat??....


  4. Aku paling benci bila orang menghina aku dikhalayak ramai... Memperkecilkan diri aku seolah-olah aku ni hina dan teruk sangat... Setakat ni, takde lagi yang buat macam tu sebab aku jenis menghormati orang yang berhadapan dengan aku... So, I guess if we respect people, we'll get the same in return, right???....


  5. Aku benci bila aku terperangkap didalam masalah yang bukan berpunca dari aku... Aku akui, memang aku suka tolong orang... Dan beberapa kali juga aku terperangkap dengan masalah orang lain akibat suka menolong ini... Yang bestnya, orang tu buat bodoh dan buat tak tahu saja... Aku lak yang terkontang-kanting sorang2... Ape kes??? Jadi sekarang, aku tak tolong orang!... Lantaklah diaorang la... Tapi hati rasa tak tenteram lak... Rasa macam aku ni jahat aje...


  6. Aku memang pantang kalau orang ambil dan pakai barang2 aku tanpa minta izin... Aku bukanlah jenis kedekut nak bagi pakai/pinjam, tapi kita kan ada budi bahasa?... Tak boleh ke minta izin dulu sebelum ambil/pakai?... Itu satu, yang hebatnya bila dah ambil tanpa pengetahuan aku, lepas tu buat macam harta sendiri... Buat2 lupa dan tak pulang balik!... Amboiiiiiiiiiii...


  7. Aku benci bila berada didalam situasi dimana aku harus membuat keputusan yang sukar dicapai... Maksud aku, jika aku ada dua pilihan; A dan B, kedua-dua pilihan itu memang aku perlukan dan aku tidak boleh membuat keputusan... Aku paling tak suka berada didalam situasi ini... Pengorbanan itu amat menyakitkan...


  8. Aku paling tidak suka bila berada ditempat yang sesak, kotor dan tidak terurus... Entah, dah memang sifat semulajadi aku suka pada tempat yang tenang, bersih, aman dan damai... Tempat yang aku paling suka duduk; bilik tidur aku!....


  9. Aku tidak suka jatuh sakit... Ya, sakit itu bukanlah sesuatu yang kita pinta... Penyakit itu adalah satu peringatan Allah kepada kita supaya kita sedar akan kewujudan kita diatas muka bumi ini... Sebagai manusia, kita harus redha dan sentiasa kembali bertaqwa kepadaNya serta menunaikan apa yang telah disuruh kepada kita... Alhamdulillah, setakat ini aku sentiasa menjaga kesihatan aku supaya tidak jatuh sakit...


  10. Aku benci bila berada disatu-satu tempat, aku tak tahu nak buat apa... Rasa macam orang hilang arah aje... So, selalunya kalau aku pergi somewhere, aku akan buat diri aku ni berguna... Buat je ape2 kerja yang patut... Kalau takde kerja, aku akan buat hal sendiri...

Ape lagi ek?... Errrmmmm... Udah2 la tu dulu... Makin banyak aku tulis, makin banyak lak perkara tentang aku yang kalian akan tahu... Hehehehe... Apa yang aku huraikan diatas adalah sedikit sebanyak perkara yang aku tak suka/benci... Bagaimana pula dengan kalian?

Mind, sharing with me???....

2 comment:

Encik KhaL said...

org yg dajjalkan kita tuh x patut buat kawan.zaman sekolah camtu gak. maklomlah tu kawasan dorang. dahla geng ramai. nak x nak ngalah je la

Reez said...

Tula Khal...

Abg Reez dulu, waktu sekolah mmg budak baik.. Ala2 nerd gitu... *perasan

Selalu kalau nampak diaorg dari jauh abg Reez dah lencong tempat lain.... Takut nanti kene blasah ngan diaorg....

:D

 

Copyright 2010 Biar Berakhirnya Di Sini.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.