Thursday, 25 June 2009

Salam ceria...

Sebentar tadi telah berlangsungnya majlis makan-makan rumah sukan dan penyampaian hadiah bagi pemenang-pemenang yang menyertai aktiviti dalam karnival yang dianjurkan oleh syarikat aku... Karnival yang diberi nama "Karnival Gempak Santai 2009" itu telah berlangsung selama 3 hari 2 malam di Tiara Beach Resort, Port Dickson pada 12 - 14 Jun yang lepas...

Aku rasa sangat seronok dan bertuah kerana dapat turut serta di dalam aktiviti kali ini... Walaupun terdapat kekurangan di sana sini, aku harus akui bahawa jawatankuasa pengurusan program sangat professional mengendalikan masalah yang ada... Tabik spring pada mereka semua!...

Sudah menjadi lumrah; kalau program besar macam ini pasti ada kesilapan yang dilakukan... Lebih-lebih lagi bila melibatkan seluruh staf di dalam syarikat aku (lebih kurang 1,800 orang) bersama dengan ahli keluarga masing-masing... Jadi, jumlah yang hadir ketika itu dekat 3,000 orang juga lah!... Ramai kan?...

Memang meriah betul Tiara Beach Resort ketika itu dengan kehadiran mereka semua... Nasib baiklah tempat tu besar... Jadi, banyak aktiviti dapat dijalankan... Rata-rata antara mereka ini memang bercuti dan bersantai habis ketika itu... Peluang sebegini memang jarang dapat diperolehi oleh kebanyakkan staf di tempat kerja aku lebih-lebih lagi pada bulan Jun; bulan yang paling sibuk dalam setiap kalendar tahunan... Tahu-tahu jelah, 'financial year-end closing'...

Berbalik kepada cerita penyampaian hadiah tadi, kali ini aku sungguh tidak menjangka dan terharu kerana telah berjaya memenangi acara "team performance" dalam karnival kali ini... Sebelum ini pun, aku pernah mendapat tempat pertama dalam acara yang sama tetapi itu pada dua tahun yang lepas... Ketika itu, itulah kali pertama Karnival Gempak ini dilancarkan... Tahun lepas, aku tidak menyertai "team performance" dan kumpulan kami cuma mendapat tempat kedua sahaja...

Rasa gembira dan syukur kepada Allah kerana memberikan aku dan kawan-kawan peluang untuk menunjukkan bakat masing-masing kepada rakan-rakan sekerja yang lain... Penat lelah serta usaha yang tidak pernah putus akhirnya terbalas... Tidak sia-sia kami menghabiskan banyak masa dan tenaga menghasilkan kreativiti persembahan yang tidak pernah orang lain lakukan sebelum ini... Aku cukup terharu dan berbangga kerana setiap ahli dalam kumpulan aku cukup komited dengan tanggungjawab masing-masing... Aku rasa, inilah salah satu kunci mengapa kejayaan mengiringi kami kali ini...

Photobucket

Aku harus berterima kasih dan memuji setiap mereka yang terlibat dalam penghasilan persembahan kali ini... Walaupun masing-masing tidak mempunyai kepakaran dan pengetahuan di dalam bidang ini, namun aku cukup berbangga kerana kumpulan aku dapat menghasilkan sesuatu yang lain daripada yang lain... Ketika hari kejadian, kami agak sedikit risau dan hilang semangat kerana melihat persembahan dari kumpulan lagi... Ada kumpulan yang memasukkan gimik extreme (siap makan-makan api tu!...), ada yang menampilkan persembahan santai dan tidak ketinggalan mempersembahkan aksi-aksi futuristik... Kesemua kumpulan yang bertanding ketika itu tidak kurang hebatnya... Bila aku lihat kumpulan aku, aku merasakan peluang untuk menggondol tempat pertama itu agak tipis dan mungkin berada di tangga yang tercorot dari kumpulan yang lain... Namun, sebagai ketua, aku tidak seharusnya berfikiran negatif dan berpesan pada semua ahli-ahli supaya menghiraukan apa yang mereka lihat dan hanya menumpukan perhatian pada persembahan kami... Yang penting, setiap di antara kami harus gembira dan 'enjoy' dengan persembahan yang telah kami rancang selama ini...

Alhamdulillah, rezeki berpihak kepada kami apabila pengacara mengumumkan keputusan di akhir program... Untuk kali kedua, kumpulan kami telah dinobatkan sebagai johan dalam kategori persembahan berkumpulan... Kira 'come back' la selepas tahun lepas hanya menduduki tempat kedua... Ketika itu, aku tergamam dan tidak terkata apa-apa... Perasaaan gembira yang teramat sangat terbit dalam didalam hati... Nak percaya pun, macam payah!...

Photobucket

Kami berjaya membawa pulang sebuah plak kristal dan wang tunai berjumlah RM2,000... Sungguh lumayan hadiah yang ditawarkan kali ini... Alhamdulillah dan syukur...

Pada seluruh ahli kumpulan aku yang membaca coretan aku ini, aku ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga pada kalian semua kerana dedikasi dan kerjasama yang diberikan selama ini... Ikhlas aku katakan, kalian adalah yang terbaik dan aku berdoa agar kalian sentiasa bersemangat dalam apa jua perkara yang dilakukan... Kejayaan ini adalah kejayaan buat kalian semua!...

2 comment:

Acai said...

Slm reez :) lama tak singgah sini melawat sahabat sorang ni..moga reez sihat2 hendaknya ye.rindu reez lah,hehe..oh ya, tahniah atas semua ahli kumpulan yang menang tu..agaknya duit tu dah abis sekarang,hihi

Masy said...

lama x masuk blog reez ni.. harap sihat2 lah ye.

tahniah2 sbb menang :)

 

Copyright 2010 Biar Berakhirnya Di Sini.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.