Thursday, 24 September 2009

Aku rasa sedikit janggal apabila ramai rakan-rakanku mengajak aku keluar beraya ketika waktu makan tengahari tadi...

Bukan aku tidak mahu ikut, bagi aku, kalau hendak pergi beraya ke rumah kawan-kawan biarlah ketika hari cuti atau hari tidak bekerja... Barulah terasa kemeriahan dan puas berjalan... Kalau pergi waktu bekerja ni, masa sedikit terhad dan mungkin terkejar-kejar kerana tempoh yang agak singkat dan tidak mencukupi... Faham-faham sajalah, kalau dah bertandang ke rumah kawan-kawan, pasti banyak berborak... Bermacam-macam cerita hendak dikongsi bersama... Itu pun sudah memakan masa dekat sejam... Hehehehee...

Photobucket


Photobucket

Apapun, tengahari tadi aku sempat beraya ke rumah kawan sepejabat aku yang terletak di Kampung Kerdas, Gombak... Bayangkan, dari pejabat aku yang terletak di Bangsar, sanggup kami meredah jalan menuju ke Gombak sana... Nasib baik kereta tak banyak dan jalan tidak sesak seperti hari biasa... Kalau tidak, memang tak datanglah jawabnya...

Rasa seronok dan gembira kerana ketibaan kami disambut mesra tuan rumah dan ahli keluarganya... Kami memang tak tunggu lama di rumah kawan aku ni sebab nak kejar masa... Datang-datang je, terus sambar kuih raya... Sampaikan tuan rumah sendiri pun kami tak jemput... Punya muka tak malu betul aku dan kawan-kawan aku ni... Hehehehee...

Photobucket
Kusyuk betul mengadap makanan... Betul-betul menghayati ni... Heheheheee...

Photobucket
Subhanallah... tengoklah kawan aku yang sorang ni makan... Ish.. ish.. ish... Heheheee... Sorry, gambar gelap sikit, pakai kamera PDA je...

Tuan rumah memang sudah bersiap sedia dengan kedatangan kami yang cuma berempat ini... Kami dihidangkan dengan laksa penang (sedap woo.... aku sampai tambah dua kali...) dan pulut yang dimakan bersama serawa (kuah) durian... Memang bila dapat je makanan, terus masing-masing sunyi sepi... Tak pandang kiri kanan; hanya memberi tumpuan sepenuhnya pada makanan yang berada di depan mata... Betul-betul lapar kami semua ni... Heheheeee...

Bila dah selesai, masing-masing pun dah macam ular sawa... Kekenyangan sampai mata pun tak boleh nak buka... Aku tak kisah sangat sebab bukan aku yang kena bawa kereta... Kalau mengantuk pun, aku tidur saja dibelakang... Driver aku je yang aku risau, takut tengah jalan dia terlelap, selamatlah kami semua... Tahu-tahu sajalah penangan pulut dengan kuah durian tu... Dia pula, sampai hentam dua tiga mangkuk!...

Apa-apa pun, aku berpeluang beraya hari ini walaupun aku sibuk dengan kerja-kerja... Tak sangka pula dalam kesibukan itu, aku sempat lagi nak pergi beraya... Kebetulan kerana orang masih ramai bercuti dan berada di kampung halaman masing-masing... Jadi, tiada masalah kalau aku dan kawan-kawan kalau hendak keluar... Bermula minggu hadapan, keadaan akan kembali sibuk seperti sedia kala... Pastinya ketika itu, aku jadi bosan untuk mengharungi semua ini...

1 comment:

Azraf said...

azraf: cantik arr blog ni bang reez..tetiba bleh terbace lak...hahaha..

 

Copyright 2010 Biar Berakhirnya Di Sini.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.