Thursday, 22 January 2015

 photo Bismillah.jpg

Bertemu kembali.

Syukur, alhamdulillah. Hari ini aku dapat melihat banyak wajah-wajah ceria. Senyum berbunga-bunga. Manakan tidak, dapat 'durian runtuh' hari ini.

Setelah tiga tahun menanti, akhirnya dapat juga! Walaupun aku bukan tergolong dalam kumpulan yang menerima 'durian runtuh' hari ini, sebagai seorang rakan yang duduk dikelilingi mereka ini, aku tumpang gembira.

Rezeki dari Allah. Dengan keizinan dariNya, alhamdulillah. Penantian yang sekian lama telah berhasil. Rata-rata yang menerima tidak merungut malah bersyukur dengan apa yang diperolehi. Tempoh tiga tahun adalah satu jangka masa yang sangat lama. Kalau seorang bayi yang baru lahir, pastinya sudah pandai merangkak atau pun berjalan!

Bayangkanlah, bila menerima wang melebihi jumlah RM10 ribu. Jumlah yang sangat besar untuk diterima dalam satu satu masa. Itulah hakikat, ada antara mereka ini gaji sudah terlalu tinggi. Jadi, tidak hairan jika ada yang menerima imbuhan tertunggak ini dalam jumlah yang besar. Lagipun, mereka semua merupakan 'senior' yang sudah lama berkhidmat dengan syarikat. Memang layaklah mereka menerima semua itu.

Semoga dengan apa yang diberikan akan mendorong mereka supaya bekerja dengan lebih gigih lagi. Menyumbang tenaga dan idea agar pencapaian syarikat terus maju. Jangan pula jadi sebaliknya, sudahlah.


 photo ab53117a-3175-4df1-a4a2-3d08b0538856.jpg


 

Copyright 2010 Biar Berakhirnya Di Sini.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.